Jak okamžitě získat pozornost svých čtenářů

Připadá vám vaše reklama perfektní, ale nevidíte žádné výsledky? Většinou je problém na stejném místě. Přestaňte dělat tuto jednu chybu a vaše čísla půjdou rázem nahoru.

Titulky nejsou jenom záležitostí reklam a novin. Ve skutečnosti je vidíme všude. První věta, kterou řeknete do telefonu, je titulek, první věc, kterou řeknete, když se s někým setkáte, je titulek.

Titulek jsou klíčovou součástí jakéhokoli obsahu.

Stanovuje standard pro zbytek obsahu. Můžete být perfektní kandidát na pohovor, ale pokud se objevíte ve špinavé košili… můźete říct cokoliv, ale nepomůžete si.

Pořád to slyším: 
„Nesuď knihu podle obalu.“

Podle čeho jiného mám soudit? Určitě nikdo nebude číst prvních 100 stran, aby pak zjistil že to je o ničem.


U reklam je to podobné. Nejprve se zaměřte na decentní titulek, upoutejte jejich pozornost a pak můžete přemýšlet o obsahu. Pokud tuto část přeskočíte, potencionální zákazníci 
vaši reklamu odignorují a ke zbytku reklamy se nikdy nedostanou..

Takže… jak tedy napsat zajímavý a přesvědčivý titulek?

Titulek má dělat dvě věci. (Teda je to spiš jedna, ale můžeme si to trochu rozebrat).

1. Získá pozornost vašeho ideálního zákazníka.
2. Ukáže na jeho problém. 


V praxi váš potenciální zákazník uvidí vaši reklamu a řekne si:

„Aha, to je pro mě!“
„Přesně toto potřebuji!“

Většina titulků toho moc neřekne. Všichni jsme už videli něco takového:

„Tohle je Erik, instalatér z Prahy“.
„Opravujeme střechy, zavolejte nám.“

Dan Kennedy, slavný  marketingový expert píše ve své knize o geniálním způsobu, jak se přesvědčit, že váš titulek je solidní. Je to kednoduchý test, který vám rychle odhalí, jestli váš titulek stojí za to.

„Pokud by vaše reklama obsahovala jen titulek s telefonním číslem dole, zavolal by někdo?“

To neznamená, že byste měli nechat běžet reklamy s jednou větou. Pokud ale zákazník nepochopí co se snažíte říct nebo nemluvíte jeho jazykem, vaši reklamu kompletně ignoruje.

Nepotřebujete vystudovat marketing a být úžasný copywriter, abyste vymysleli titulek. Tohle není kvantová fyzika. 

Ještě jedna jedna věc, kterou chci v rychlosti probrat.

 

Pravděpodobně prodáváte VŠEM

„Soustředit se na určité publikum? Budu prostě prodávat všem, kdo si chce odemně koupit.“

Pokud jste Coca-Cola nebo McDonalds, můžete to udělat. Máte NEKONEČNÝ rozpočet a reputaci na celém světě? Jen do toho! 
Pokud jste lokální firma, musíte zjistit kdo je váš ideální zákazník.

Můžete prodávat vodu. Vodu předse potřebuje každý, ne? To je perfektní produkt. Nebo ne? Každý může být vaším zákazníkem. Ale vodu může prodávat také každý.

 

Prodáváte všem a všichni jsou vaše konkurence.

Bez specializace nejste nijak zajímavý, každý může říct, to co říkáte vy. Proč by si někdo vybral vás místo největší společnosti na trhu? Soutěžíte se společnostmi, které mají mnohem větší rozpočty a reputacinež vy.

Proč o tom vůbec mluvím?

Protože chceme aby náš titulek cílil na našeho ideálního zákazníka. Čím víc ho dokážete přizpůsobit vaší cílové skupině, tím lepší. Takto máte mnohem větší dopad. Místo toho aby jste říkali néco nudného než korporáty, zasoustřeďte se na svoji skupinu a mluvte přímo k ní.


Titulek nemusí být jen technický a plný velkých slov. Čím jednodušeji dokážete vyjádřit svoji zprávu, tím vyšší je šance, že někoho zaujmete.
Jasná a stručná zpráva, zacílená na správné publikum je to, co chceme.

P.S. Pokud se vám stále nedaří napsat dokonalý titulek, žádný strach. Pomůžeme vám zdarma. Společně můžeme projít vaše nápady a zjistit, jak je můžeme vylepšit. Kontaktujte nás
zde.

Sdílet příspěvek:

Odebírejte náš newsletter

Známé vedlejší účinky odběru našeho newsletteru:

  • Více klientů
  • Nadbytečný růst firmy
  • Více času pro sebe
  • Méně selhaných reklamních kampaní
BT marketing newsletter form