Téměř KAŽDÁ lokální firma dělá tuto chybu a stojí ji to nemalou částku.
Víte, jaký je nejhorší způsob, jak prodávat kávu?
“Máme dobrou kávu, kterou děláme 21 let a náš barista Petr má před jménem Ing. Naše zrna jsou aromatická a pocházejí ze země v jižní Americe, o které jste nikdy neslyšeli a není na mapě.”
A víte, jaký je v tom problém? Řeknu vám tajemství. Ale musíte mi slíbit, že to nikomu neprozradíte.
Vaše zákazníky zas tolik moc váš produkt nezajímá.
Zamilujete se do svého produktu, do jeho funkcí, jeho špičkové kvality. Člověk by si řekl:
„Prodá se to samo, hned jak se lidé dozví, jak je můj produkt skvělý.“
„Na to ani nepotřebuji marketing, kdo by můj produkt nechtěl. Je mnohem lepší než to, co nabízí konkurence.“
A většinou se to neprodá. Na druhou stranu víte, co je zajímá?
Jaký VÝSLEDEK to přinese.
Když k vám do obchodu přijde zákazník si koupit vrtačku, co si on doopravdy přišel koupit je díra ve zdi. Málokdo si přijde koupit vrtačku, aby si ji vystavil do vitríny. Přišel si koupit díru ve zdi, kterou si udělá rychle, pohodlně a ideálně bude mít konkrétní rozměr.
Ještě jedna věc, která je s tímto problémem úzce spojená a stojí vás spoustu peněz a času.
Číslo 1 způsob, jak unudit svého zákazníka k smrti.
Víte, co vám řeknou v elektru , když se zeptáte, na počítač pro domácí použití za normální cenu?
„Naše laptopy jsou skvělé a máme velký výběr, tento má tolik megabajtů a gigabajtů a takový procesor a tolik úložiště.“
A čím déle to člověk poslouchá, tím má větší chuť se otočit a odejít. Tohle přesně dělá vaše konkurence. Ten celý monolog je o tom, jak oni jsou skvělý a jejich produkt je nejlepší.
Vaši potenciální klienti neslyší na to, jak je váš produkt skvělý a že ho vyrábíte už 20 let, ale na lepší, rychlejší nebo komfortnější výsledek určitě ano. Dejte jim to, co chtějí. Řekněte jim to, co chtějí slyšet.
Představte si, že by to bylo naopak. Vy přijdete do elektra a chcete si koupit nový počítač. Co by vám měl prodavač říct, aby vás zaujal?
Aplikujte to na svůj byznys, a všimněte si, že mnohokrát prodáváte svůj produkt, to co vás zajímá a ne řešení – jediný důvod proč k vám zájemce vůbec přišel.
P.S. Příště vám řeknu další věc, na kterou se možná soustředíte než na řešení klientova problému.
Mezitím se podívejte na moji příručku, ve které najdete všechno, co potřebujete vědět o Meta reklamách abyste mohli znásobit svoje prodeje online.
Pro přístup klikněte zde.