Marketingový paradox, na který jsem přišel nedávno:
Většina reklam je naprosto k ničemu, co se týče získávání klientů.
Některé reklamy jsou vtipné. Některé reklamy jsou nezapomenutelné.
Ale pokud nezískávají klienty… koho to zajímá?
V tomto článku vám ukážu, jak napsat reklamu, která získává klienty, generuje leady a prodává produkty.
Pojďme na to:
Co NEdělat při psaní reklam
Začněme od základů.
Kdybych vás chtěl přesvědčit, abyste si něco koupili, ať už je to cokoliv, myslíte, že bych:
- Se převlékl za klauna a pokoušel se vás rozesmát?
- Ukázal vám roztomilé zvíře, štěně nebo koťátko, aby mi pomohlo s prodejem?
- Pustil hlasitou hudbu a použil epické vizuální efekty?
- Byl velmi vágní a nejednoznačný ohledně toho, co se vám snažím prodat?
Pokud jste na všechny výše uvedené otázky odpověděli NE, jste na dobré cestě.
Protože přesně to byste neměli dělat, pokud chcete někoho přimět, aby si od vás koupil.
První krok k vytvoření vítězné reklamy
Co tedy máme dělat
Představme si naši reklamu jako prodejce.
Řekněme, že najdeme dobrého potenciálního zákazníka pro váš produkt nebo službu a rozhodneme se poslat za ním svého prodejce… co byste chtěli, aby řekl? Co by se měl ptát? Jaké argumenty by měl použít, aby přiměl potenciálního zákazníka k akci?
Zkusme to na příkladu a řekněme, že prodáváme chiropraktickou péči.
První, co musíme udělat, je položit si jednoduchou otázku: „Kdo je dobrý potenciální zákazník pro tento byznys?“
Dejme tomu, že „někdo s bolestmi zad“ je dobrý potenciální zákazník.
Teď pošleme našeho hypotetického prodejce k tomuto hypotetickému zákazníkovi. Co by měl říct?
Co třeba…
„Bolí vás záda?“
Jak překonat problém prázdné stránky při psaní reklam
Když začnete psát cokoliv, vždy je strašidelné čelit prázdné stránce. Bílý list papíru, který se na vás dívá přímo do tváře, vyzývajíc vás, abyste ho naplnili něčím užitečným.
Začneme něčím jednoduchým. Třeba tím, že se našeho publika zeptáme, zda jsou vhodný jako potenciální zákazníci pro naši službu. Zde je několik příkladů:
„Jste majitel firmy a chcete přilákat více klientů?“
„Bolí vás záda?“
„Chcete během několika týdnů zhubnout?“
„Chcete zlepšit svůj golfový švih?“
Začínáme jednoduše, protože jednoduché většinou funguje. Přímo k věci. To se snažíme udělat.
Snažíte se prodrat vším zmatkem a překonat ruch všech ostatních inzerentů. Takže volíme přímý a jednoduchý přístup.