Jak už jsem pár krát zapomínal, že titulek je nejdůležitější část reklamy.
Proč?
Protože je to první věc, kterou vaši potenciální zákazníky uvidí. To ale neznamená, že zbytek reklamy je tam jen tak pro srandu.
Možná jste se už ocitli v této situaci:
Máte perfektní titulek. Text pod titulkem je krátký, úderný, výstižný. Obrázek v reklamě přitahuje všechny oční bulvy. Nabídka je jak ze snu.
Ale žádné interakce, žádné kliknutí, ale hlavně žádný zisk!
Něco přece jen chybí. Něco, co vašeho ideálního zákazníka přinutí kliknout na to tlačítko a udělat, přesně to, co po něm chcete.
Chybí VÝZVA K AKCI.
Vaši zákazníci se zas až tak o váš produkt z první dobré nezajímají. Jen si procházejí Instagram nebo Facebook, dokud něco nezachytí jejich pozornost. Dokud něco k nim nepromluví.
Možná jste už získali jejich pozornost pomocí dobrého titulku nebo obrázku, dobrá práce! Reklamní text pak slouží k tomu, aby je přesvědčil o vašem produktu či službě.
A teď přijde ta nejdůležitější část.
„To zní zajímavě, co teď?“
Pokud hned nezjistí odpověď na tuto otázku neudělají absolutně nic.
Scrollují dále.
Musíme jim říct:
-
- Co mají dělat.
- Co se stane, když udělají, to co se po nic chce.
Výzva k akci (angl. CTA) slouží jako potvrzení nabídky. Slovní spojení nebo věta, která zájemcům překročit most a vstoupit na vaší web stránku, vyplnit formulář, nebo třeba vám zavolat.
Je na čase abych vám ukázal pár dobrých a špatných příkladů CTA a vysvětlil základní principy, které vám pomůžou z kolemjdoucích, nic netušících závisláků sociálních sítí udělat platící zákazníky.
Jednoduší = Lepší
Instrukce musí být JEDNODUCHÉ na pochopení. Musí to být konkrétní pokyny:
„Vyplňte formulář a získejte kalkulaci ceny zdarma.“
To je solidní CTA. Přesně říká, co máme udělat a nevyžaduje to nějak moc dumání.
Všimněte si, že jsem neřekl:„Pro optimalizovaný přehled nákladové projekce můžete případně navštívit naše stránky a vyplnit formulář nebo nám zavolejte na jedno ze tří čísel nebo nám pošlete poštovního holuba na nějakou z našich poboček.“
Chceme, aby to bylo jednoduché na pochopení. Aby tam nebylo zbytečně moc mezikroků. Aby bylo jednoduché říct „ano.“
„Ano mám zájem“
Minule jsem viděl nejhorší výzvu k akci v historii v jednom květinářství.
Na vstupních dveřích bylo napsáno:
„Pokud si u nás nakoupíte za 300 Kč a dáte nám recenzi na Google Maps, na další nákup dostanete slevu 10%.“
Nikdo si nebude dělat tolik starostí kvůli slevě 10% na dvě růže. Garantuji vám že jim to nezískalo ani jednoho zákazníka.
Mnohem lehčí je na to říct „ne.“
Hodnota musí být jasná
Musíme si být jistí, že naše nabídka je kompletně transparentní. Když si přečtou naši výzvu k akci. Hned jim bude jasné, co je čeká a co se po nic chce.
Nikdo by nešel do neprozkoumané jeskyně bez baterky.
Vaši potenciální zákazníky chtějí vědět co je čeká. Dejte jim mapu a čelovku. (A možná je neposílejte do jeskyně, efektivnější je posílat je na vaši web stránku.)
Pokud tyto kroky dodržíte, minimalizujete šanci, že by předse jen si někdo nestal vaším zákazníkem :).
Ale pořád je malá šance že to nevyjde. Nebo i když to vyjde, pořád máme co zlepšovat. Nikdo vám nedá recept na 100% perfektní reklamu. Abychom se dostali co nejblíže k 100%, potřebujeme testovat.
Pořád.
Nové nápady.
Prozatím vám postačí napsat 2-3 dobré nabídky a vymyslet, jak pomocí CTA přesvědčit potenciálního zákazníka, aby udělal co po něm chcete.
Postupně nabídky testujte, dokud nepřijdete k jedné, která rezonuje s vašimi zákazníky více než ostatní.
Pro shrnutí:
-
- Ujistěte se, že vaše reklama vyzívá zájemce k akci. Nenechte je scrollovat dále.
- Jednoduší se doopravdy rovná lepší. Jednoduché kroky. Jednoduché na pochopení. Nedá se na tom nic zvorat, a ještě k tomu je to mnohem jednoduší pro testování.
- Dejte jim jen jednu možnost kontaktu. Je to zase jednoduší a přímočařejší.
- Musí to obsahovat jasnou hodnotu.
- Testujte nové věci.
PS. Pokud jste si nejisti, jestli jdete na nabídky a výzvu k akci správně, neváhejte nás bezplatně kontaktovat. Jeden z členů mého týmu se na vaše materiály podívá a řekne vám jak by to udělal na vašem místě.
Zní to dobře? Kontaktujte nás vyplněním formuláře zde.