fbpx

5 Nejdůležitějších Písmen V Marketingu.

Většina reklam je navždy zapomenutá. Ti, kteří je psali, neodpověděli na jednu zlomovou otázku.

 

Reklamy jsou všude kolem nás. Většinu z nich kompletně ignorujeme. „Jediný, co chtějí jsou moje peníze.“ Lidi rádi nakupují, mají rádi nové věci,

ale nikdo nemá rád, když mu prodáváte.

 

„Všechno je podvod a všude na vás číhá obrovský klam. Něco si koupíte a den po skončení záruky se to pokazí.“

 

Naštěstí to ve skutečnosti není tak dramatické. Stačí vyjasnit všechny nejasnosti kolem vašeho produktu a odpovědět vašim zákazníkům na jednu zásadní otázku.

 

Snažíte se oslovit potencionální zákazníky, ale jak kdyby od vás utíkali. Stojíte si za svojí prací, víte, co děláte ale pořad nejeví zájem o vaše služby.     

   

Existuje jeden marketingový princip, který používám i v každodenním životě. Když se ocitnete v jakékoli konverzaci. S někým voláte, nebo také píšete reklamu. První, co tu druhou stranu zajímá je:

„WIIFM – What’s In It For Me“

 

V překladu – Co z toho budu mít já.

 

Většina z nás se ptá otázky stylem: „Pomůžeš mi odnést nákup?“, „Mohl bych Vás poprosit o XYZ?“ nebo „Měli byste zájem o můj skvělí servis, já tohle dělám 20 let, mám spoustu kladných recenzí?“

 

Nato aby vám někdo vyhověl musíte mu zodpovědět co z toho bude mít on. Zní to možná trochu sobecky, ale musí se to oplatit obou stranám.

 

Můžeme o tohle poprosit někoho, koho už dobře známe, ale ne člověka, který vás nezná a nic o vás neví, musí tam proběhnout férová výměna.

 

Musí být oboje strany spokojené s výsledkem. Pokud naceníte vaše služby velmi nízko, pro určité době s tím přestanete být spokojení. To platí i pro toho druhého. Očekává výsledek na vámi určené ceně.

 

Funguje to jako kouzlo. Pokaždé když máte na někoho prosbu, začněte s tím, že mu vysvětlíte, proč se mu to vyplatí. Místo toho, aby si mysleli: „Co ode mně zase chce“ si budou myslet:

„Jeho/Jí bych si měl raději vyslechnout.

 

Pokud chcete, aby vám zájemci odpověděli, a dokonce jste za možnost se zeptat utratili peníze. Ujistěte se, že tahle otázka je zodpověděná.

 

Místo toho že budete mluvit o sobě: „Já můžu udělat ABC a taky XYZ“ „mám dlouholetou praxi.“ „Mám super recenze.“ Začněte mluvit o nich, co z toho oni mají „Uděláme to za jedno dopoledne a uklidíme po sobě, jak kdybychom tam nikdy nebyli.“

 

Vytvořte si váš unikátní úhel, který nemůže nikdo replikovat.

 

Vymyslete nabídku, kterou nemůže nabídnout nikdo jiný. Zamyslete se co by tak mohli chtít co nikdo jiný nedělá. Když se vám tohle podaří rozlousknout, už nidky se nemusíte bát že bude málo práce.

 

Cena vašich služeb roste v tom momentu, kdy dokážete tohle všechno provést.

 

Některé z těhle principů jsou lehce použitelné, některé potřebují více času na implementaci. V každém případě jsou univerzální, takže platí i pro VÁŠ byznys. Pokud chcete vědět jak by se to dalo zavést ve vaši firmě, kontaktujte nás ještě dnes.

 

Share the Post:

Related Posts

Přihlásit se k odběru

Ať už vám žádný článek neunikne