fbpx

Jak Vybrat Správné Publikum

Hledáte způsob, jak zefektivnit své reklamy? Mám pro vás odpověď! Nejhorší, co můžete udělat, je opičit se po největších firmách na světě.

 

Možná je to pro vás šok, ale bohužel nemůžeme používat strategie největších firem na světě, jako je Amazon nebo Apple.

 

…Tedy můžeme, pokud máme jejich rozpočet.

 

Všichni jsme vyrůstali na hromadném marketingu. Určitě všichni znáte reklamy na Samsung mobily, Old Spice šampony nebo Škodovky. Jejich marketingové kampaně jsou brilantní a velmi promyšlené, ale nejsou něčím , co můžeme replikovat.

 

Tyto kampaně jsou vytvořeny tak aby pokryly co největší část trhu. Takzvané „brandingové kampaně.“ Firmy spoléhají na to, že nasytí celý trh svojí značkou. Svoji reklamu nám budou ukazovat, dokud jejich produkty nebudeme dobře znát. Když budeme příště vybírat třeba šampón, bude větší šance že si vybereme značku, kterou známe z reklamy.

 

Tento typ kampaně je efektivní, jenom pokud máme dostatečný rozpočet. Bavíme o milionech korun. V opačném případě efektivita klesá k nule.

 

Jaké jsou tedy naše možnosti, pokud nejsme připraveni utratit miliony za marketing?

 

Zaujatost publika

 

Nám nezbývá nic jiného, než spoléhat na vysoce efektivní cílené reklamy.

 

První krok je identifikovat našeho ideálního zákazníka. Někoho, kdo je pro náš byznys perfektní fit.

 

Lidi si často myslí:

„Přece každý může být můj zákazník.“

„Proč nemůžu prostě prodávat všem?“

 

Naše publikum je VŽDY do určité míry zaujaté. Možná primárně prodáváte mužům, nebo ženám, nebo lidem v konkrétní věkové kategorie, nebo jenom lidem, kteří bydlí v domě a mají zahradu.

 

Drtivá většina lidí si od vás nekoupí, protože to, co prodáváte nepotřebují nebo nechtějí. Je těžké prodávat podpatky horolezcům. Nebo boty beznohým.

 

Neexistuje produkt, který vyhovuje všem. Nemáme-li obrovský rozpočet na marketing, můžeme odlišnost a různé zájmy lidí využít.

 

Pamatuji si příběh jednoho motivačního řečníka z šedesátých let.

 

V šedesátých letech nebyl internet. Bylo velmi obtížné zjistit, kdo je váš ideální zákazník.

 

Během svých seminářů si začal všímat, že v publiku měla většina mužů střih na ježka. Jako vždy, v jeho publiku byla zaujatost. Pokaždé, když ho čekal seminář, například v Denveru. Kontaktoval všechna holičství ve městě s tím, že si chce odkoupit seznam klientů, kteří mají střih na ježka. Těm lidem pak poštou posílal reklamní nabídky. K jeho překvapení to násobně zvýšilo zájem o jeho semináře.

 

Snažíme se zjistit, u koho je nejvyšší šance koupi. Pokud budeme prodávat jenom těmto lidem, NÁSOBNĚ nám to zvýší obrat z kampaně.

 

„To je pro mě!“

 

Přesně to chceme, aby si naši zákazníci říkali. Pokud se vám to podaří dosáhnout, máte vystaráno.

 

Největší výhodou cílené reklamy je že mluvíme přímo k našim zákazníkům. Místo toho, abychom se snažili oslovit všechny, mluvíme jenom s lidmi, kterým se možná zalíbíme.

 

Dá se to porovnat s vlakovou stanicí.

 

Jak získat pozornost někoho na rušné vlakové stanici? Určitě ne tím, že budeme křičet velmi generické věci jako „Hej ty s těmi černými vlasy!“ Takhle získáme maximálně tak policistů, kteří nás vyhodí.

 

Zakřičíme jejich jméno. „Tomáši!“ Přesně takto by měla působit naše reklama na naše zákazníky. Proč tedy pořád vidím, jak se lidi neúspěšně snaží oslovit všechny? Jednoduchá změna, která všechno mění.

 

Když náš ideální zákazník uvidí naši reklamu, pomyslí si:

„Mluví o mně.“
„Oni mně chápou.“

 

„Jak zjistit, kdo je můj ideální zákazník?“

 

Velmi jednoduše: Uděláme průzkum trhu.

 

Máme internet po ruce. Můžeme se podívat co dělá konkurence. Nebo se můžeme podívat na naše recenze. Z recenzí můžeme vyčíst věci jako:

  • Jak naši zákazníci mluví?
  • Jací jsou to lidé?
  • Jsou to převážně muži nebo ženy?
  • Do jaké věkové kategorie spadají?
  • Jaké mají zájmy?
  • Jsou to sportovci?
  • Z jaké lokality pocházejí?

Toto jsou všechno parametry, na kterých se dá založit váš průzkum.

 

Pokus-omyl.

 

Neznáme všechny parametry, ani internet vám nepoví vše. Jen trh má všechny odpovědi. Některé věci musíme bohužel jedině otestovat.

 

Proto děláme naše reklamy měřitelné. Můžeme měřit výsledky. Můžeme danou strategii otestovat v malém měřítku a porovnávat s jinou.

 

P.S. Pokud jste si nejistí, jestli je vaše reklama měřitelná, tento článek vám může pomoct.

 

 

P.P.S. Nemusíte se trápit s průzkumem trhu. My vám můžeme ušetřit hodiny čas. Dělejte, co umíte nejlépe, my se postaráme o marketing. Pokud chcete vědět více, kontaktujte nás zde.

Share the Post:

Related Posts

Přihlásit se k odběru

Ať už vám žádný článek neunikne