fbpx

Zmatený Zákazník Udělá Nejhorší Věc…

Neříkám, že já jsem marketingový génius a všichni ostatní jsou Pat a Mat. Není potřeba mnoho znalostí pro odhalení těchto chyb. Pokud chcete, aby vaše dosáhla reklama skvělé výsledky musíme dodržovat jistý marketingový recept.

 

Když analyzujeme reklamy, mnoho krát přijdeme na něco zvláštního. Ne že by reklama obsahovala špatné ingredience, ale jich obsahuje až moc.

 

Jak se říká „Všeho hodně škodí.“

 

Stalo se vám někdy že jste na Facebooku uviděli reklamu obsahující 20 odstavců a s chutí jste si ji přečetli? NE! Samozřejmě že ne. Nikdo by to nečetl. Proto se snažíme se nacpat všechny důležité informace do co nejmenšího textu.

 

 Co když ale máme hrozně moc informací, které chceme čtenářům sdělit?

 

Proto máme princip:

 

Occamova břitva.

(Pokud pro nějaký jev existuje vícero vysvětlení, je nejlepší upřednostňovat to nejméně komplikované.)

 

To můžeme skvěle využit v marketingu. Čím je reklama jednoduší tím lépe. Jednoduché reklamy vyhrávají. Nikdo vám nebude číst Pána Prstenů.

 

Tím že uděláme reklamu dlouhou a komplikovanou, riskujeme že zmateme naše zákazníky. Zmatený zákazník udělá tu nejhorší věc… nic.

 

Často si ani neuvědomujeme že naše reklama je komplikovaná nebo nepochopitelná pro klienty. Svůj produkt známe jak svoje boty. Naši klienti pravděpodobně ne. Tím že se pustíme do technických detailů je pravděpodobně ztratíme.

 

Reklama by měla obsahovat jen to co prodává. Všechno ostatní tam nemá co dělat. Musíme se nad každou informací zamyslet:

 

Posouvá nás to někam

 

Pokud jakýkoliv element reklamy nepřibližuje potencionálního klienta k tomu, aby si od nás koupil, jen všechno komplikujeme a zvyšujeme šanci, že ho zmateme.

 

Nesnažíme se udělat novou nejvtipnější reklamu. Nebo budování brandové identity.

 

My se snažíme prodávat.

 

Zaměřujeme se jen na našeho ideálního zákazníka.

 

Nepotřebujeme, aby s námi souhlasili všichni. Aby se všem líbilo to, co děláme. Stačí abychom si získali našeho ideálního zákazníka. Někoho, kdo je pro nás perfektní fit.

 

Proto v reklamě používáme jeho jazyk. Aby nám ON rozuměl

 

A hlavně mu dáme jednoduché pochopitelné instrukce. Když ho nezmate text reklamy. Ještě poslední překážka, můžeme ho ztratit na konci. Říká si „co teď?“ Jestli mu rychle neodpovíme, navždy jsme ho ztratili.

 

Dokážeme zpracovat a vykonat jednoduché instrukce. Hned jak něco má více kroků, většina lidí to prostě neudělá.

 

Každý podnikatel, který měl někdy zaměstnance ví, jak je velký problém vykonat správně úplně nejprimitivnější instrukce.

 

Reklama musí být strukturovaná tak, aby jí pochopil i dvanácti letý. Musíme mu jasně říct co má dělat a co očekávat.

 „Zarezervuj si pohovor zdarma, kde rozebereme daný problém dopodrobna.“

Musí vědět do čeho jde.

 

Každá reklama dělá jen jednu věc.

 

„Reklama musí informovat, budovat značku, zlepšit reputaci firmy, a ještě k tomu prodávat…“

 

Ne! Určitě ne… tohle je marketingová noční můra.

 

Každá reklama dělá přesně jednu věc. Zase, čím víc různých ingrediencí namixujeme, tím hůř. Musí být na první pohled poznat co se snaží autor sdělit.

 

Reklama s jasným cílem je měřitelná. Dokážeme měřit, do jaké míry splnila účel. Těžko měřit reklamu která má za úkol 10 různých věcí, plno textu a komplikované instrukce.

 

Chceme, aby bylo lehké říct ANO, těžké říct ne. Proto se publiku snažíme odebrat důvody, proč říct ne. Těžko mít námitky, když mi reklama řekla přesně to, co potřebuji vědět a nic víc.

 

Nedávno jsem viděl email, který končil:

 

„Dejte mi prosím vědět, jestli se Vám líbí můj návrh, jaký je Váš názor.

A kdy by se Vám hodilo si o tom promluvit po telefonu.“

 

Tohle je perfektní příklad nesrozumitelnosti. Co odměně dotyčný chce?

  • Chce si zavolat?
  • Chce zpětnou vazbu?

Je to jen chyba nepozornosti. Musíme být schopni se dívat na věci s nadhledem.

 

Marketingový fraktál

Při tvoření reklamy si musíme dávat pozor na celou řadu věcí. Někdy se stane že na jednu se velmi upneme a pak začneme dělat hrubé chyby na jiných místech.

 

V každém kroku tvoření reklamy musíme být schopní se na reklamu „z dálky.“

 

Jedna společnost udělala tuto chybu a přišla o milióny.

 

Společnost FreshFizz uvedla novou limonádu a zaměřila se na vytvoření vizuálně ohromující reklamy. Reklama byla sice krásná, ale produkt se v ní ztratil a diváci nechápali, co se propaguje.

 

Sice reklama obsahovala krásné vizuální efekty… ale to je úplně jedno, protože neměla jasné poselství a neprodávala.

 

Takže… je vaše reklama srozumitelná?

Podívejte se na svoji marketingovou strategii a všimněte si, jestli jste náhodou neudělali jednu z těchto chyb. Pamatujte, vždy se podívejte na jakoukoli kampaň právě plánujete i z dálky.

 

„Pochopil by moji reklamu dvanácti letý?“

„Jaké instrukce dávám zájemcům, dává to vůbec smysl?“

 

P.S, pokud jste si není jistý, jestli vaše reklama sděluje tu správu, kterou chcete sdělit. Dejte nám vědět a můžeme se na to spolu podívat úplně zdarma.  

 

 

Share the Post:

Related Posts

Přihlásit se k odběru

Ať už vám žádný článek neunikne