Od lidí, kteří nemají s podnikáním žádné zkušenosti, často slyším:
„Některé firmy prostě neuspějí.“
Začít podnikat je hazard, ale vy jste ten, kdo rozhoduje tom, jestli povedete váš byznys k úspěchu nebo do záhuby. Vaší povinností je maximalizovat své šance na úspěch.
Všichni máme nápady. Jednou za čas nás napadne něco úplně geniálního. Neco, co nikoho předemnou ještě nenapadlo.
Nápady jsou fajn, ale realitá je občas jiná než bychom očekávali.
Pŕedtím než začnete jakýkoliv byznys,, měli byste odpovědět na tuto otázku:
„Doopravdy to lidé POTŘEBUJÍ?“
Prodávám něco, bez čeho se lidi neobejdou nebo to fakt chtějí? To co prodáváte musí být pro vašeho tak důležité jak jídlo.
Jak zjistit, jestli o váš produkt nebo službu bude zájem?
Vyzkoušejte prodávat v malém. Nidko vám neřekne na 100% co bude fungovat a co ne.
Někdy vidíme že si lidé kupují něco co nevyhnutně nepotřebují, ale chtějí. V realitě je spíš marketing přesvědčil, že to potřebují.
Nenechte se chytit do této pasti:
„Kdyby lidé jen pochopili, jak je to důležité, koupili by si to.“
Chceme prodat lék, ne prevenci
Prodávání prevece se vyhněte obloukem.
Všichni máme dostatek problémů. Nikdo si nekoupí léky na bolest, kterou nemá.
Máte přesvědčivou nabídku?
Vaše nabídka je to, co nakonec přiměje vaše potenciální zákazníky ke finálnímu rozhodnutí. Zde se můžete snadno odlišit od ostatních.
Musí se prosekat vším tím marketingovým šumem. Uvidíte ji a řeknete si:
„To je pro mě!“.
Vaše nabídka musí být atraktivní a vzrušující. První, na co možná teď myslíte je být levný:
„Vyberte si nás, máme nejnižší ceny na trhu“.
Zaprvé ne, nemáte nejnižší ceny. Vždycky se najde nějaký maniak, který půjde ještě níž. Snaha být nejlevnější způsobuje klesající spirálu. Vy nastavíte nízkou cenu, já nastavím ještě nižší.
Přilákáte lidi, kteří si váš výrobek/službu sotva mohou dovolit. A paradoxně jsou největší osinou v zadku pro zákaznickou podporu. Dají vám za to drobky peněz a i ty si hlídají jako ostříž . Raději tento typ lidí nepřitahujte!
Další věc, která se stane, když soutěžíte v ceně, lidé očekávají, že odvedete špatnou práci. Neváží si vás tolik, jako někdo, kdo si účtuje vysoké ceny. Jak očekáváte, že se k vám budou chovat, když pro ně pracujete za cenu oběda?
Na druhou stranu, jeden z nejlepších způsobů, jak vyniknout, je…
ZÁRUKA
Skvělý způsob, jak řešit jakékoli námitky, kterými můžete čelit. Pokud si za svou prací stojíte a můžete zaručit, že dodáte podle očekávání. Vyhráli jste.
Zpět k příkladu s realitními kancelářemi. Dobrá záruka by byla:
„Pokud váš dům neprodám do 95 dnů, zaplatím vám 30 000 Kč“
nebo
„Pokud nemohu dostat 100 000 Kč z původní ceny, zaplatíte mi o 50 % méně.”
To jsou lehce splnitelné záruky pro zkušeného.
Další záruka, kterou můžete použít je rychle odvedená práce. A k tomu si po práci a uklidíte, jako byste tam nikdy nebyli.
P.S. Pokud chcete, abychom se podívali na váš marketingový plán a zjistili, co bychom pro vás mohli udělat, kontaktujte nás zde