Podle Paretova principu by mělo platit, že 20 % obsahu online má 80 % všech zhlédnutí.
To se ani neblíží k pravdě.
Spíš 5 % obsahu získává 95 % zhlédnutí.
A víte proč?
Protože většina obsahu je STRAŠNÁ NUDA.
Opakující se, klišé, suchá jako váš jazyk, když se probudíte s kocovinou.
Takže tady je, co musíte udělat, aby se váš obsah dostal do těch epických 5 % a ne do zapomenutých 95 %.
Tajemství, jak vytvořit obsah, který PRODÁVÁ (aniž by byl otravný)
První krok je jednoduchý. Přestaňte psát jako mokrá nudle. Vložte do svého textu trochu zápalu.
Jak na to?
Pište, jako byste se bavili s dobrým přítelem. Udržujte to neformální. Přesně tak, jak to dělám já.
Pište, jako byste seděli v baru a bavili se s jinou lidskou bytostí.
To znamená spoustu krátkých, úderných vět. Občas může být věta delší, jako tahle, ale většina by měla být úderná a rychlá, rovnou k věci.
Zapomeňte na ty nekonečné odstavce, co vypadají jako od Tolkiena. Na to nikdo nemá čas!
Musíme to udělat SNADNÉ na čtení, snadno stravitelné.
Zaháčkujte si svého čtenáře a nepouštějte ho.
To uděláte jednoduše – Nedáte mu možnost odtrhnout oči od vašeho obsahu.
Přečtou si první větu, a pak další… a další… až do konce, s pocitem, že sotva stíhají dýchat.
Takže nic takového:
„Jsme opravdu dobří v tom, co děláme, a konkurence je špatná, jsme na trhu 20 let a opravdu nám na vás jako zákazníkovi záleží.“
To je slabší, než vegan na kulturistické soutěži. To říkají všichni vaši konkurenti. Je to předvídatelné. Ale co je nejhorší?
Je to nudné.
Když si lidé poprvé všimnou vašeho článku, ještě nejsou připraveni ho přečíst. Jen procházejí menu a se zvědavostí, jestli je něco zaujme.
Je na vás, abyste je pomocí nadpisů, podnadpisů a odstavců PŘESVĚDČILI, že stojí za to zůstat u vašeho článku a číst dál.
Opět, je to přesně to, co tady dělám já. Podnadpisy, které odhalují části příběhu a zasahují klíčové body. Ale tady je to skutečná tajná ingredience:
Musíte to celé točit kolem NICH.
Udělejte vašeho čtenáře hvězdou celého představení.
Nechci vám kazit náladu, ale oni se o nás zas tolik nezajímají. Všichni se zajímají jen o sebe. A možná ještě o svoje blízké a svého nejlepšího kamaráda.
To je vše.
Teprve až uvěří a pochopí, že se jim opravdu snažíte pomoci, jsou připraveni poslouchat co pro ně máte.
Takže zaměřte se na to, jak jim čtení vašeho obsahu POMŮŽE.
Vyhněte se blábolům při psaní
Poslední věc, kterou dnes s vámi projdu:
Postavte se čelem k možným námitkám a problémům.
Pamatujte na tento citát od mistra reklamy:
„váš zákazník není hloupý. Je to vaše žena.“
– David Ogilvy
Ať vám v klidu řeknou, co se jim nepozdává a pak to zneškodněte logikou, empatií a tvrdými fakty. Prostě buďte lidští.
Chtěl jsem také mluvit o výzvách k akci, ale to si opravdu zaslouží vlastní článek. Takže se tomu budeme věnovat v budoucím díle.
P.S. Pokud byste chtěli, abych vám s tím pomohl, nebo napsal váš obsah… jsem tady pro vás!
Kontaktujte mě ještě dnes. Pokud nám to klapne, osobně se podívám na váš marketing, vymyslím strategii, co bych vylepšil a podrobně to s vámi proberu na hovoru.
Bezplatně, bez závazků.
Pokud budete chtít spolupracovat, povím vám přesně, jak to funguje. Pokud ne, nic se neděje. Žádný nátlak, žádné otravné prodejní taktiky.
Zní to dobře? Pak vyplňte tento formulář.